Utazómacska

Egy cica útnak indul, világot látni... avagy egy macsek felfedező útja és annak apró pillanatai :)

Fort Cochin, vizsga Indiában és Varkala :)

 

Szép jó napot mindenkinek!

1 hét, sok történés és egy kis hőemelkedés. Címszavakban.

Hétvégén eljutottam egyik indiai ismerősömmel (aki olvassa is a blogomat! ;) ) Fort Cochinba.

Nagyon tetszett az óváros… végre megláthattam a kínai, 600 éves halászhálókat, sőt, ki is állhattam rá, miközben felvonták a hálót J Sétáltunk a bazár soron, ami fantasztikus volt és végre kipróbáltam a riksát! Kár, hogy eddig nem próbáltam… a riksa az egyik legjobb dolog a világon! :D

Illetve megtörtént az első sörözésem is Indiában. Be is csiccsentettem J

Meglátogattuk a zsidó negyedet és egy fantasztikus helyen ittam az első magnó lassimat is! Kilátás a tengerre. Mit tengerre… a tenger 1m-re volt tőlünk! J

Másnap pedig a Marine Drive-ra jutottunk el, ami nem volt akkora szám, de eljutottunk a Broadway-re, ami szintén bazársor. Egy nagyon kedves fűszerboltossal hozott össze a sort. Ram, akivel voltam, az anyjának szeretett volna pár fűszert venni, én csak kíséret voltam. Végül vagy 10 fél magot és teát, kávét vettem… J Készült rólunk egy fotó is az eladó feleségével. Ott én voltam a kuriózum J (Mondjuk ők is nekem J)

Majd ezután meglátogattunk a helyi nagy plázát… nagyobb, mint amikhez szokva vagyok. Pláne az élelmiszerosztálya. Betértünk egy Costaba, alig vártam, hogy capuccinot ihassak. Az eredményen meglepődtem: nem ízlett :D Túl ízetlen volt… azt hiszem hozzászoktam az itteni ízekhez J

Majd este tanulni akartam a hétfői vizsgámra… Volt 4 órám… Rockey-ek pedig moziba szerettek volna menni utána. Kérdeztem, hogy mi lesz, ha addig nem végzek? „Anikó… you have plenty of time…” (azaz rengeteg időd van). Éjjel pl. J

Mázlijuk volt, a masszázsokat akartam begyakorolni. Kezdtem Rockey-n, majd jött az anyja, lánya és felesége. Végül 11-kor elindultunk a moziba. Amerikai, 3D-s film. Hm. 3D. A gyomrom nem szokta szeretni. De már mindegy volt… nem akartam szégyent hozni magamra, úgyhogy ezt a félelmet is legyőztem J

Este vagyis éjjel 2-ig még tanultam, aztán másnap irány a kórház.

Vicces volt. Aznap még tanultunk. Majd délután gyakorlati és szóbeli vizsga. 3 fő előtt, amiből 2 doki.

Meglepődtem magamon, hogy amiről azt hittem nem tudom megcsinálni, végül is sikerült! J A gyakorlat egész jól ment és az elméleti kérdésekre is 1 kivétellel megadtam a helyes választ. El sem hittem J

Majd másnap irány Varkala… az itteni híres tengerpart.

Kipipáltam az indiai vonatos élményt is. Hát, mit mondjak: vagy a MÁV alulfejlett vagy az indiai vonattársaság van EU-s szinten :D Túl sok különbséget nem véltem felfedezni, igaz, 2. osztályon utaztam, légkondival. A légkondi nélküli rész valóban keményebbnek tűnt, de csak a meleg miatt.

Leszálltam, majd magabiztosan, figyelmen kívül hagyva a hozzám közelítő taxisokat és egyéb embereket, odamentem egy riksához és megkérdeztem mennyi az annyi. 10 perc alatt ott voltam a Paradicsomban… egy álom az a hely! Rockey-nak megint igaza volt… életemben nem voltam még ilyen nyugodt, szép, meghitt és egészséges helyen. A képek magukért beszélnek!

Kimentem a partra, majd millió fotót csináltam a látványról… fantasztikus volt! Csak egy dolgot nem vettem észre a nagy örömködésben: a hőséget és azt, hogy nem ittam, csak 1,5 liter vizet, alig ettem és már 4 óra elmúlt. Ennek meg is lett a következménye… örültem, hogy eljutottam a szobámig. A szoba, szintén tökéletes volt. Ne egy 5*-os magyar wellness szállót képzeljetek ide, de megvolt benne minden, ami kell! És az ágy… Istenem… fantasztikusan kényelmes volt. És a légkondit sem kellett sokat használnom, annyira sok fa, fű és zöld rész volt a hotelben, hogy nem volt rá szükség.

Reggel fürcsi az Arab tengerben, ami teljesen más, mint az Adria.

Felejtsétek el az érzést, hogy kontrolláljátok a vizet és, hogy tudtok úszni J

A hullámok közel 2m-esek voltak és éreztem a természet erejét… tiszteletben is tartottam J

Megéreztem, hogy milyen lehetett jó pár évvel ezelőtt a cunami… nem szerettem volna ott lenni! Majd délután elmentem életem első indiai ajurvédikus masszázsára. A mellkasomig nem ért fel a csaj, de izomlázam van azóta is… a lelket is kimasszírozta belőlem.

Utána medence és tűző nap. Nem kellett volna :s

Majd vacsi után elmentem a helyi bazárba és ismerkedtem. Megvettem egy tök jó ajurvédikus könyvet, pont azok a dolgok voltak benne, amiket itt tanultam J Este volt mit olvasgatni.

De előtte, megkérdezte az egyik bazáros srác, hogy mik a terveim estére. Hát, mondom megyek a hotelbe és olvasok.”Hm, most vagy itt, ne olvass, menj el a helyi bárba. Táncolj, érezd jól magad!” Helyi bár? Hm… igaza van. Nézzük… leültem, majd rendeltem egy lassit, nem tudván, hogy alkoholt is felszolgálnak. A lassihoz kaptam egy koktéllapot is :D Rendeltem egy whisey-t, ami nem nézett ki veszélyesen, de felbátorodtam tőle… :D

Másnap reggeli, arcmasszázs majd bazár.

Mivel minden nap, minden alkalommal leszóllított egy srác, most megálltam és elkértem az elérhetőségét.

Beinvitált a boltba, majd vagy fél órát beszélgettünk. Elkérte ő is az én elérhetőségem. Kiderült, hogy északról származik, 8 éve dolgozik Varkalában, évi 9 hónapot tölt ott. Majd hazamegy és fest.

Ha már ott voltam, vettem magamnak 2 sálat, mert nincs otthon elég (vagy 15 db van J), majd elmentem egy helyre, ahol találkoznom kellett volna egy kanadai architekttel (csak az e-mail címét nem találtam, így nem tudtam neki szólni, hogy mikor leszek ott), akit az egyik bazár boltjában ismertem meg. A tanácsaimat kérte illat-ügyben. Azt mondta nem érzi a különbséget… hm, emberére talált J

A kanadai architekt helyett egy kanadai szociális munkás ült le az asztalomhoz ebédelni. Nyugdíjas. 13 éve járja Ázsiát. Indiában 4-szer volt már, ez az 5. útja és imádja. Mondta, hogy 2-3 hónapra szokott elutazni, március közepén megy haza. Majd kitárgyaltunk az indiai közbiztonságot… megállapodtunk, hogy nincs ok a pánikra. Tisztelik a turistákat és az idősebb nőket is. Nagyon barátságokat és segítőkészek.

Majd elindultam a vonathoz. Szerintem akkor már meg voltam fázva. Azt hittem elájulok a melegtől, pedig árnyékban ültem, ventilátor alatt. Végül háromszor látogattam meg a hideg vizes csapot, amivel lemostam magam. Nem volt 10 másodperc a száradási idő… és nem akartam tudni hány fok van árnyékban.

Imádkoztam, hogy érkezzen meg a vonat és adjon egy kis enyhülést a légkondi! Tényleg azt éreztem, hogy erőm végén járok. Majd végre megérkezett. 2-3 óra után viszont ismét azt éreztem, hogy ennyi volt. Fáztam, fájt mindenem, és semmi erőt nem éreztem magamban. Rázott is a hideg meg nem is. Nem volt egy felemelő érzés. Nem tudtam elképzelni, hogy hogyan fogok tudni hazajutni ennyi erővel.

Végül egész jól összeszedtem magam, riksát is találtam, akinek én mutattam meg az utat Rockey-ék házához :D ami nagy sikernek számít, ugyanis 20 alkalomból kb. 19-szer tévedtem el eddig! J

Este már kidőltem. Rockey-ék nem értették miért. Remélem megfázás és egy kis napégés. Az oltó orvos mindenféle kemény gyógyszert vetetett meg velem, de a legalapvetőbbeket, amire most szükségem lenne (Aspirin, Coldrex, Neocitran) nem L

Reggel elég rosszul voltam. Rockey-ek nagyon rendesek voltak. Mikor látták rajtam, hogy ez most nem hiszti, bejöttek a szobámba, lefeküdtek az ágyamra, kérdezgettek, próbálták elterelni a figyelmem. Csináltak immunerősítő gyömbérek-borsos kávét (a helyi kedvenc gyógyszerem), kávét, itattak velem vizet, majd az anyja forralt fel vizet és Gewin (a feleség) öntött bele pár csepp munnari eukaliptusz olajat. Az mondta, hogy ez segíteni fog! Utána mars az ágyba és kenjem be magam kókuszolajjal, az jó leégésre. Igyak sokat és nem kell gyógyszer! Csak pihenjek.

Amíg próbáltam jobban lenni és csak bámultam magam elé, Rockey afelől érdeklődött, hogy mi bánt? Megfáztam, ok. De most komolyan… hm, a vesémbe lát ez az ember sokszor. Mondtam neki, hogy rosszat álmodtam. Vele? :D Azt, hogy hazaértem és mindenki elfordult tőlem. „Azért, mert irigykedtek az utadra?” Nem, azért, mert azt mondták, hogy nem vagyok szerethető. „Hm, túl sokat gondolkodtál ilyeneken… ne tedd! Azért álmodsz ilyet!”

Most kúrálom magam, holnap kéne Dubaiba repülnöm. Szállásom még nincs, Rockey szerint megoldjuk. Hát, nem tudom. Annyit mondogattam, hogy nem akarok elmenni innen, hogy lehet tényleg így lesz. Gondolkodom egy újabb repjegy módosításon… nincs erőm utazni.

  20180224_143224.jpg

Fort Cochin, kínai halászhálók

 

 

20180224_142707.jpg

20180224_142155.jpg

 

20180224_141551_1.jpg

Ma van Holi napja, amikor minden színekben pompázik!

Imádtam! :) :) :)

20180224_130644_3.jpg

Igazi gyömbér-citrom tea, indiai mézzel.

9 éve vártam erre is... ;)

20180224_170119.jpg

Typical Indian :)

20180224_164605.jpg

Az új hobbim! <3

20180224_144802.jpg

Bazár, Fort Cochinban

20180225_140740.jpg

Azt hiszem megtaláltam a legjobb fűszeres Fort Cochinban :)

20180226_154125.jpg

Vizsga után az orvosokkal és masszőrökkel :)

20180227_075719.jpg

20180227_084926.jpg

20180227_122053.jpg

"Ülönk a vonaton, ülünk a vonaton..." :)

20180227_125425.jpg

Másodosztály

 

20180227_140615.jpg

Welcome to Paradise... :)

20180227_140917.jpg

Nincs mit hozzáfűzni :) <3

 

20180227_140632.jpg

20180227_142130.jpg

20180301_130844.jpg

20180227_143501.jpg

Ohhhhhhhh :)

20180301_130609.jpg

Lassan szokássá válik :)

20180228_182503.jpg

20180227_210915_lls.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://utazomacska.blog.hu/api/trackback/id/tr9913709316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Utazómacska

Friss topikok

  • Jolanda Kenyeres: Nagyon jo kepek es leirasok, varoom a folytatasat :)) (2018.02.19. 18:53) Bestanden Indiából :)
  • Jolanda Kenyeres: Nezem az utolso kepeket es feltetelezem ez a te hotelod vagy valami mas? kinek a ruhai szaradnak a... (2018.02.15. 20:53) Happy Valentine's Day India
  • Jolanda Kenyeres: "Elmentem" a cybervilagba es szetneztem Cochinban hogy lassam merre jardogalsz, hol a szep hotelod... (2018.02.14. 05:19)
  • Ancikó: Köszönöm szépen :) (2018.02.08. 14:23) Előkészületek
süti beállítások módosítása